Podsumowanie Super-Veteran 2011
 Lubelski 
              Plener Motocyklowy był siódmą edycją Wyścigów Motocykli Zabytkowych 
              "Super-Veteran", organizowanych przez LGW "Partyzant" 
              stowarzyszenia będącego członkiem zwyczajnym PZM.
Lubelski 
              Plener Motocyklowy był siódmą edycją Wyścigów Motocykli Zabytkowych 
              "Super-Veteran", organizowanych przez LGW "Partyzant" 
              stowarzyszenia będącego członkiem zwyczajnym PZM.
              Imprezę dedykowaliśmy miłośnikom motocykli zabytkowych, a odbyła 
              się w dniach 20 i 21 maja 2011 r. Główną areną wydarzeń był Tor 
              Lublin.
              I mimo, że czarne chmury gromadzą się nad samym torem, w związku 
              z jego istnieniem, to aura nam dopisała. Oprócz żaru emocji i rozgrzanych 
              silników, żar lał się obficie z nieba. A popołudniowe burze ominęły 
              szczęśliwie Lublin, dając czas na wieczorną wymianę emocji po wyścigach, 
              przy dźwiękach blues-rockowej kapeli, akordeonu i blasku ogniska. 
              Zanim to jednak nastąpiło..
              Rozpoczęliśmy już w piątek w ośrodku Marina nad Zalewem Zemborzyckim 
              w Lublinie. Ośrodek swoim standardem i infrastrukturą nawiązywał 
              zdecydowanie do epoki najmłodszych motocykli z tzw. bloku wschodniego, 
              które postanowiliśmy dopuścić do naszej imprezy. 
              
 Pierwsi 
              uczestnicy pojawili się na horyzoncie już wczesnym popołudniem, 
              ale my z biurem ruszyliśmy dopiero po 17-tej, co było zgodne z przyjętym 
              planem. Przede wszystkim pojawili się uczestnicy, którzy mieli najdalej: 
              ze Szczecina, Łodzi. Co nas szczególnie ucieszyło, pojawiła się 
              zaprzyjaźniona już, ekipa z Węgier we wzmocnionym składzie.
Pierwsi 
              uczestnicy pojawili się na horyzoncie już wczesnym popołudniem, 
              ale my z biurem ruszyliśmy dopiero po 17-tej, co było zgodne z przyjętym 
              planem. Przede wszystkim pojawili się uczestnicy, którzy mieli najdalej: 
              ze Szczecina, Łodzi. Co nas szczególnie ucieszyło, pojawiła się 
              zaprzyjaźniona już, ekipa z Węgier we wzmocnionym składzie.
              Przybyli również zaproszeni goście: Bartłomiej Styła - były zawodnik 
              sportowy, uczestnik słynnych Rajdów Tatrzańskich oraz Tomasz Sałek 
              -inżynier, konstruktor i chodząca encyklopedia techniczna związana 
              z motocyklami sportowymi.
              Piątkowy wieczór wypełnił pokaz fotografii i materiałów filmowych 
              z poprzednich edycji Super-Veterana w plenerowej sali kinowej pod 
              gołym niebem, w atmosferze pieczonej nad ogniskiem patykowej kiełbasy.
              
Kiedy 
              mrok zupełnie spowił nasze obozowisko, a jedynym światłem był blask 
              projektora i ogniska, rozpoczął swoją opowieść Tomasz Sałek. Stojąc 
              z początku całkiem z boku, ze sporym dystansem do rozrzuconego grona 
              słuchaczy. Ściszony wysiłkiem, schorowany głos naszego gościa, począł 
              uchylać rąbek tajemnej wiedzy dotyczącej przystosowania silników 
              do sportu. Głos ten spowodował, że słuchaczy z każdym słowem przybywało, 
              a krąg się zacieśniał. Słuchacze chłonęli, jak gąbka i ciągle było 
              im mało, o czym świadczyły liczne pytania.
              Trwało by to zapewne do rana, gdyby nie zaplanowane nocne budzenie 
              duchów przeszłości w Moto-Strefie w Świdniku (stałej ekspozycji 
              i izbie tradycji WSKi). Podjechał autobus i wszyscy wyruszyli w 
              nocną podróż w przeszłość.
              A w Moto-Strefie czekali już gospodarze: Wiesław i Grzegorz Doroba 
              oraz Krzysztof Komenda - ludzie legendy, związani całym życiem z 
              motocyklami WSK.
              Tak zakończył się ten intensywny dzień już pełen wrażeń, rozbudzając 
              emocje tego, co było dopiero przed nami w sobotę.
              
               Nad 
              torem wzbił się kurz i zadźwięczały silniki, rozgrzane oleum owiało 
              nozdrza zawodników i widzów, roznosząc atmosferę sportowej rywalizacji 
              w stylów retro...
Nad 
              torem wzbił się kurz i zadźwięczały silniki, rozgrzane oleum owiało 
              nozdrza zawodników i widzów, roznosząc atmosferę sportowej rywalizacji 
              w stylów retro... 
              Przygotowania do imprezy trwały cały rok, a zgłoszenia do udziału 
              w poszczególnych konkurencjach były przyjmowane od marca 2011 roku. 
              Łącznie zgłoszono 96 motocykli, z czego 81 przyjechało na tor i 
              wzięło udział w przejazdach pokazowych i konkursach. Zanotowaliśmy 
              dodatkowo co najmniej 15 motocykli, które przyprowadzone przez widzów 
              stanowiły dodatkowe uzupełnienie wystawy plenerowej. W konsekwencji 
              widzowie mieli okazję podziwiać ponad setkę motocykli zabytkowych. 
              Ponad połowa uczestników wzięła udział w dwóch lub więcej konkurencjach. 
              Cieszy nas fakt, że z roku na rok impreza cieszy się coraz większym 
              zainteresowaniem zarówno uczestników, jak i publiczności. 
 Najstarszym 
              czynnym uczestnikiem jazd pokazowych okazał się Jakub Piech na AWO 
              425S z koszem z Lublina, który przekroczył już wiek 60 lat, a najstarszym 
              zarejestrowanym uczestnikiem zlotu był Franciszek Czubiel rocznik 
              1931(!!) na Zundappie KS750, natomiast najmłodszym był Konrad Gawron 
              z Krasnegostawu, który nie ukończył jeszcze 20 lat.
Najstarszym 
              czynnym uczestnikiem jazd pokazowych okazał się Jakub Piech na AWO 
              425S z koszem z Lublina, który przekroczył już wiek 60 lat, a najstarszym 
              zarejestrowanym uczestnikiem zlotu był Franciszek Czubiel rocznik 
              1931(!!) na Zundappie KS750, natomiast najmłodszym był Konrad Gawron 
              z Krasnegostawu, który nie ukończył jeszcze 20 lat.
              Jedyną amazonką, która wzięła udział w zmaganiach na torze była 
              Irmina Kot z Międzyrzeca Podlaskiego poruszająca się na o wiele 
              starszym od niej motocyklu WFM z 1956 roku. 
              Najdłuższą trasę (205 km), przyjazdu na Super-Veteran na dwóch kołach, 
              również na motocyklu WFM, pokonał Piotr Rudziński z Tomaszowa Mazowieckiego. 
              
              Niezwykle miło było nam również gościć uczestników, którzy przybyli 
              z najodleglejszych zakątków Polski i nie tylko... Szczecin, Łódź, 
              Jaworzno, Rzeszów to tylko niektóre spośród 45 miejscowości, z których 
              przybyli uczestnicy ze swoimi wiekowymi maszynami. Tradycyjnie już 
              nie obyło się bez obecności naszych przyjaciół z Węgier, którzy 
              zjawili się w sześcioosobowym składzie, a każdy ze swoim motocyklem, 
              doskonale przygotowanym do zmagań.
Najstarsze motocykle, jakie mogliśmy spotkać na torze to Levis Popular z 1919 roku, Triumph P z 1925 r., NSU 601TS z 1932 roku, Sokół 1000 z 1935 r., a także Zundapp KS750 i Indian Sport Scout z 1940 roku. Królowały oczywiście polskie motocykle z lat świetności naszej rodzimej produkcji, czyli WSK w liczbie 18 szt., Junaki w liczbie 9 szt., a także 6 motocykli WFM i 5 SHL.
 Nagrodą 
              ufundowaną przez firmę Almot - Junak, został wyróżniony kierowca 
              węgierski: Gyorgy Serfozo, dosiadający swojego wiernego Junaka Scramblera.
Nagrodą 
              ufundowaną przez firmę Almot - Junak, został wyróżniony kierowca 
              węgierski: Gyorgy Serfozo, dosiadający swojego wiernego Junaka Scramblera. 
              
Wyniki 
              poszczególnych konkurencji...
              Super-Veteran 2011 obejmował kilka konkurencji. 
              Przejazdy pokazowe zostały podzielone na kilka klas ułożonych w 
              kolejne biegi. 
Bieg 
              I
              W klasie pojemnościowej do 100 ccm 
              na dystansie 6 okrążeń zmagało się 8 motocykli 
              wyprodukowanych po 1955 roku. Czołowe miejsca zajęli
| Miejsce | Numer 
                    startowy | Imię | Nazwisko | Miejscowość | Marka | Model | Rok 
                    produkcji | Pojemność 
                    silnika (cm3) | 
| 1 | 9 | Marek | Zagalski | Łódź | Jawa | 90 
                    Roadster | 1972 | 87 | 
| 2 | 79 | Mirosław | Kruszyński | Ostrowiec 
                    Św. | Yamaha | RD/TZ | 1970 | 49 | 
| 3 | 17 | Piotr | Zagalski | Bełchatów | Wierchowina | 5 | 1975 | 49 | 
Bieg 
              II
              Bieg II był biegiem łączonym dla wszystkich 
              motocykli z grupy wiekowej pre 1955, z klasyfikacją prowadzoną 
              oddzielnie dla poszczególnych pojemności. Uśredniono ilość okrążeń 
              do 7. Ostatecznie wyniki ukształtowały się następująco:
W klasie pojemnościowej od 100 do 200 ccm:
| Miejsce | Numer 
                    startowy | Imię | Nazwisko | Miejscowość | Marka | Model | Rok 
                    produkcji | Pojemność 
                    silnika (cm3) | 
| 1 | 44 | Dariusz | Walachniewicz | Trawniki | Mińsk | 1955 | 125 | |
| 2 | 24 | Damian | Iwiński | Rzeszów | SHL | M04 | 1949 | 123 | 
| 3 | 13 | Artur | Marek | Lublin | SHL | M04 | 1951 | 123 | 
W klasie od 200 do 350 ccm:
| Miejsce | Numer 
                    startowy | Imię | Nazwisko | Miejscowość | Marka | Model | Rok 
                    produkcji | Pojemność 
                    silnika (cm3) | 
| 1 | 50 | Karol | Grochowski | Międzyrzec 
                    Pdl.  | Iż | 49 | 1956 | 349 | 
| 2 | 7 | Maciej | Gruszczyński | Wólka 
                    Modrzejowa  | Iż | 49 | 1951 | 348 | 
| 3 | 69 | Grzegorz | Walachniewicz | Trawniki | Levis | Popular | 1919 | 249 | 
W klasie powyżej 350 ccm brały udział tylko 2 motocykle i zajęły następujące pozycje:
| Miejsce | Numer 
                    startowy | Imię | Nazwisko | Miejscowość | Marka | Model | Rok 
                    produkcji | Pojemność 
                    silnika (cm3) | 
| 1 | 66 | Paweł | Klimek | Lublin | NSU | 601 
                    TS  | 1932 | 600 | 
| 2 | 25 | Adam | Sokołowski | Świdnik | Sokół | 1000 | 1935 | 993 | 
Bieg III
W klasie pojemnościowej od 100 do 150 ccm na dystansie 6 okrążeń zmagało się 21 motocykli wyprodukowanych po 1955 roku. Czołowe miejsca zajęli:
| Miejsce | Numer 
                    startowy | Imię | Nazwisko | Miejscowość | Marka | Model | Rok 
                    produkcji | Pojemność 
                    silnika (cm3) | 
| 1 | 14 | Maciej | Gonciarz | Szczecin | WSK | 125 | 1985 | 125 | 
| 2 | 32 | Grzegorz | Doroba | Świdnik | WSK | M06 
                    Z  | 1959 | 125 | 
| 3 | 68 | Sandor | Nemeth | Węgry | Honda | CB125T | 1974 | 125 | 
Bieg 
              IV
              Bieg IV obejmował klasę pojemnościową 150-250 ccm, 
              motocykle produkowane po 1955 rokiem. Udział wzięło 17 motocykli 
              a pierwsze trzy pozycje zajęli:
| Miejsce | Numer 
                    startowy | Imię | Nazwisko | Miejscowość | Marka | Model | Rok 
                    produkcji | Pojemność 
                    silnika (cm3) | 
| 1 | 19 | Piotr | Zagalski | Bełchatów | MZ | ES250/2 | 1969 | 243 | 
| 2 | 20 | Serfozo | Gyorgy | Węgry | CZ | 980 | 1969 | 250 | 
| 3 | 61 | Papp | Mate | Węgry | Suzuki | GT250 | 1973 | 247 | 
Bieg 
              V
              Najbardziej emocjonujący bieg został rozegrany w 
              klasie motocykli produkowanych po 1955 roku o pojemności powyżej 
              250 ccm. Udział w biegu wzięło łącznie 14 motocykli, 
              z czego ponad połowę stanowiły Junaki. Najwyższe miejsca zajęli:
| Miejsce | Numer 
                    startowy | Imię | Nazwisko | Miejscowość | Marka | Model | Rok 
                    produkcji | Pojemność 
                    silnika (cm3) | 
| 1 | 6 | Marcin | Tynowski | Radom | Triumph | Tiger 
                    650  | 1969 | 649 | 
| 2 | 26 | Tomasz | Kuśnierz | Borek 
                    Stary  | Junak | M10 | 1961 | 597 | 
| 3 | 70 | Krzysztof | Pańczak | Szczecin | Suzuki | GS400 | 1976/2010 | 400 | 
SIDECAR
              Publiczność miała okazję podziwiać również zmagania motocykli z 
              wózkiem bocznym. Sześć zaprzęgów miało do pokonania 8 okrążeń. Dwa 
              motocykle obsadzone były przez załogi dwuosobowe: kierowca + "pająk" 
              - tzn. osoba wspierające kierowcę w utrzymaniu stabilności maszyny 
              podczas pokonywania zakrętów. A zmagania wygrał kierowca startujący 
              bez wsparcia. Najlepszymi okazali się: 
| Miejsce | Numer 
                    startowy | Imię | Nazwisko | Miejscowość | Marka | Model | Rok 
                    produkcji | Pojemność 
                    silnika (cm3) | 
| 1 | 100 | Grzegorz | Oleksiewicz | Lublin | K650 | K750 | 1965 | 650 | 
| 2 | 34 | Sandor | Nemeth | Węgry | Ural | DK-750 | 1947 | 750 | 
| 3 | 18 | Ziemowit Grzegorz | Łączyński Szymański | Piotrków 
                    Tryb.  | Ural | IMZ 
                    3-8 201 | 1974 | 650 | 
KONKURS 
              ELEGANCJI
              Pomiędzy przejazdami pokazowymi odbył się konkurs elegancji. Wszyscy 
              uczestnicy profesjonalnie przygotowali się do tej konkurencji - 
              maszyny lśniły w słońcu, a stroje nawiązywały do epoki produkcji 
              i stylu okresu użytkowania. W trakcie oceny nie obyło się bez przedstawienia 
              historii motocykla, uruchomienia silnika, czy nawiązującej do minionej 
              epoki próby przekupstwa komisji za pomocą płynów energetyzujących. 
              
              W konkurencji udział wzięło dziesięciu uczestników.
W klasie motocykli wyprodukowanych przed 1945 rokiem najwyżej zostali ocenieni:
:
| Miejsce | Numer 
                    startowy | Imię | Nazwisko | Miejscowość | Marka | Model | Rok 
                    produkcji | Pojemność 
                    silnika (cm3) | 
| 1 | 69 | Grzegorz | Walachniewicz | Trawniki | Levis | Popular | 1919 | 249 | 
| 2 | 52 | Franciszek | Czubiel | Lublin | Zundapp | KS750 | 1940 | 750 | 
| 3 | 81 | Ryszard | Krawczyk | Płazów | Indian | Sport 
                    Scout  | 1940 | 737 | 
Natomiast w klasie po 1945 roku zwyciężyli:
:
| Miejsce | Numer 
                    startowy | Imię | Nazwisko | Miejscowość | Marka | Model | Rok 
                    produkcji | Pojemność 
                    silnika (cm3) | 
| 1 | 5 | Irmina Marek | Kot Zagalski | Łódź | WFM | M06 | 1956 | 125 | 
| 2 | 21 | Tomasz | Pastuszka | Ustronie | WSK | 175/MW22 | 1973 | 175 | 
| 3 | 1 | Piotr | Rudziński | Tomaszów 
                    Mazowiecki  | WFM | M06-S34 | 1964 | 123 | 
W klasie sport najlepiej zaprezentowali się:
:
| Miejsce | Numer 
                    startowy | Imię | Nazwisko | Miejscowość | Marka | Model | Rok 
                    produkcji | Pojemność 
                    silnika (cm3) | 
| 1 | 18 | Ziemowit Grzegorz | Łączyński Szymański | Piotrków 
                    Tryb.  | Ural | IMZ 
                    3-8 201 | 1974 | 650 | 
| 2 | 79 | Mirosław | Kruszyński | Ostrowiec 
                    Św. | Yamaha | RD/TZ | 1970 | 49 | 
| 3 | 61 | Papp | Mate | Węgry | Suzuki | GT250 | 1973 | 247 | 
Jazda 
              na regularność
              W konkursie jazdy na regularność polegającym na pokonywaniu 10 okrążeń, 
              w jak najbardziej zbliżonym czasie. Spośród dziesięciu uczestników 
              bezkonkurencyjny okazał się zawodnik, którego różnice w czasie wynosiły 
              zaledwie 0,03 sekundy. 
| Miejsce | Numer 
                    startowy | Imię | Nazwisko | Miejscowość | Marka | Model | Rok 
                    produkcji | Pojemność 
                    silnika (cm3) | 
| 1 | 6 | Marcin | Tynowski | Radom | Triumph | Tiger 
                    650  | 1969 | 649 | 
| 2 | 2 | Marcin | Lachewicz | Lublin | M72 | M72 | 1957 | 749 | 
| 3 | 9 | Marek | Zagalski | Łódź | Jawa | 90 
                    Roadster | 1972 | 87 | 
Sprawność 
              prowadzenia motocykla
              Ta konkurencja zręcznościowa wymagała nie tylko skupienia przy prowadzeniu 
              motocykla w ciasnym slalomie pomiędzy słupkami, ale również zapamiętania 
              i prawidłowego wykonania trasy przejazdu. Oczywiście wszystko odbywało 
              się pod presją czasu. W tej konkurencji udział wzięło 20 uczestników. 
              Najlepszymi okazali się:
| Miejsce | Numer 
                    startowy | Imię | Nazwisko | Miejscowość | Marka | Model | Rok 
                    produkcji | Pojemność 
                    silnika (cm3) | 
| 1 | 67 | Maciej | Kłos | Strzeszkowice 
                    Duże  | WFM | M06-S34 | 1964 | 123 | 
| 2 | 11 | Marek | Zagalski | Łódź | WSK | 175 | 1983 | 175 | 
| 3 | 32 | Grzegorz | Doroba | Świdnik | WSK | M06 
                    Z  | 1959 | 125 | 
Tyle 
              statystyki i podsumowania. Pozostajemy w nadziei, że daliśmy widzom 
              i uczestnikom, poczuć namiastkę i powiew przeszłości mistrzów toru, 
              kiedy rodziły się konstrukcje prezentowanych motocykli. Nasza impreza 
              jest ukłonem w kierunku byłych mistrzów sportu, konstruktorów motocykli 
              i ludzi, którzy dążą do ocalenia pozostałych do naszych czasów motocykli. 
              Uchylamy symboliczną czapkę przed zawodnikami z dawnych lat dosiadających 
              motocykli prawdziwie sportowych w latach 20-30 tych, czy 60-tych 
              i tych, którzy na przekór modzie, dosiadają wiekowe motocykle wyrywając 
              je z kurzu i zapomnienia. 
              Mamy nadzieję, że dzięki naszym wysiłkom organizacyjnym podczas 
              tworzenia Wyścigów Super-Veteran, motocykliści mieli okazję zdobycia 
              nowych fascynujących doświadczeń. Widzowie oglądający zmagania motocyklistów 
              na leciwych maszynach, mieli wreszcie okazję napatrzenia się na 
              tętniące życiem i zaskakująco sprawne pojazdy swoich dziadków. Pokonujące 
              zakręty zwinnie, jak za najlepszych swoich czasów. Tym którym bliskie 
              są sercu, zakręciły łezkę wspomnień, a tych którzy patrzyli na nie 
              z pogardą, wprawiły w zdumienie i zmusiły do szacunku.
              Jak dotąd był pot! Był ryk silników i chrzęst ocieranych podnóżków 
              o asfalt. Były ofiary w sprzęcie i ludziach... Niech namiastkę tego 
              co dotychczas, oddadzą fotografie w naszej Galerii 
              na stronie www.rajdlubelski.pl oraz te poniższe:
https://picasaweb.google.com/trebog/SUPERVETERANLUBLIN2011#
https://picasaweb.google.com/102077695544573013555/SuperVeteranLublin2011#
http://www.youtube.com/watch?v=aCMp_thqqqA&feature=player_embedded
https://picasaweb.google.com/Raptor2160/SuperVeteran21Maj2011?feat=directlink#
http://www.youtube.com/watch?v=fNU5Zt1trEY
https://picasaweb.google.com/michal.turski/SuperVeteranVII2011#
https://picasaweb.google.com/zaba650/SuperVeteran2011#
http://www.itvl.pl/news/motoweekend-dla-kuby---zlot-posiadaczy-starych-motocykli
http://www.youtube.com/watch?v=_8jc0R-uS2s&feature=player_embedded
              
              http://www.youtube.com/watch?v=exB5T_EFV0o&feature=player_embedded
              
              http://www.youtube.com/watch?v=_VpYkUF4s9M&feature=player_embedded
              
              http://www.jawa250.yoyo.pl/page/index.php
http://www.youtube.com/watch?v=SkfJvdL_Z1g
http://www.kolyaska.pl/lublin_2011.html
            
Super-Veteran powstał dzięki naszym partnerom i sponsorom, którymi byli:
Polski 
              Związek Motorowy Zarząd Główny i Zarząd Okręgowy w Lublinie
              Kancelaria Prezydenta Lublina
              Stowarzyszenie SAS z Janowa Lubelskiego
              Junak - Almot - polska firma motocyklowa reaktywująca markę Junak, 
              
              Goodyear Dunlop Tires Polska Sp z o.o.- producent opon
              Argo spółka Jawna - konstrukcje aluminiowe
              Naprawa Motocykli Różnych - dealer motocykli Yamaha i KTM;
              Shell Polska - oddział koncernu energetycznego w Polsce
              Variant S.A. z Krakowa - producent i dystrybutor chemii i akcesoriów 
              motoryzacyjnych
              Parys Sp z o.o. - dystrybutor chemii i kosmetyków samochodowych
              Towarzystwo Ubezpieczeń Inter Polska 
              Tarbor - producent odzieży motocyklowej i obuwia
              Kaligraf - studio reklamy, reklama na telebimach
              Sella - agencja reklamowa
              Inbud-Faro S.A. - dystrybutor opon i felg samochodowych
              Zlokalizuj mnie pl - systemy monitorowania GPS
              Profix - narzędzia ręczne i elektronarzędzia
              Figaro Group - druk i reklama
              Pozdrawiają 
              Organizatorzy Super-Veteran 2011
              Stowarzyszenie Miłośników Motocykli Dawnych 
              Lubelska Grupa Weterańska "Partyzant"